Handelsbetingelser

Følgende handelsbetingelser gælder for alle køb via lollik.dk til levering i Danmark.

Lollik.dk ejes og drives af: Lollik, Roneklintvej 24, 4720 Præstø, Danmark, info@lollik.com, +45 28574577, CVR: 37572667

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere der handler via lollik.dk

Bemærk at lollik.dk sælger flere produkter, der kræver, at du sætter dig ind i vedligeholdelse og brug. Skader opstået ved forkert brug eller mangelfuld vedligeholdelse, vil ikke være omfattet af reklamationsretten. 

LEVERING

Hos Lollik.dk gør vi alt, hvad vi kan for, at levere din ordre så hurtigt som muligt og vi leverer lagervarer indenfor 1-3 hverdage. Alle ordre der er placeret inden klokken 12:00 på hverdage afsendes som hovedregel den samme dag, som de er bestilt. Ordrer der bestilles efter klokken 12:00 sendes den efterfølgende hverdag. 

Alle de varer du finder på Lollik.dk, er lagervarer. Dog kan det forekomme, at enkelte varer er udsolgt. Skulle det ske, vil vi kontakte dig. 

Vi samarbejder pt med GLS og vi gør derfor opmærksom på, at de ikke leverer pakker i weekenden og på helligdage dvs. en ordre placeret efter klokken 12:00 en torsdag og fredag, leveres først den efterfølgende mandag. 

OBS! Grundet Coronavirus har GLS lavet nye tiltag for, at sikre myndighedernes skærpede anvisninger. Du kan gå ind og hente en midlertidig fuldmagt eller læse om hvordan, det er muligt at afhente din pakke her. 

Levering af privatpakker og erhvervspakker sker med GLS på hverdage mellem klokken 08:00-16:00. GLS sender en sms/mail med besked om i hvilket tidsrum pakker forventes leveret. Er du ikke hjemme, kan du via mailen fra GLS omdirigere din pakke eller give GLS tilladelse til at stille pakken. Du kan IKKE skrive leveringsanvisninger i kommentarfeltet, når du afgiver din ordre.  Er du ikke hjemme ved levering, bliver din pakke taget med og i stedet leveret til en pakkeshop i nærheden af dig. Herefter vil den blive opbevaret i 10 hverdage. Du vil selvfølgelig modtage en seddel i din postkasse og en sms med information om, hvor din pakke kan hentes. 

Track and trace:
Du vil modtage et track and trace nummer, så du kan følge din pakke. Dette nummer kan også bruges ved afhentning af din pakke i pakkeshoppen. Nummeret vil du modtage på en mail.

Uafhentede pakker: 
Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse af pakken. Ved returnering tillægges derfor et returneringsgebyr for returfragten som pt. er 49 kr. Det resterende beløb bliver sat ind på det kort, der blev anvendt ved købet. 

Forsendelser til udlandet:
Vi sender gerne din pakke til udlandet. Pt er det muligt at få tilsendt pakker til Sverige. Dog gælder der først fri fragt fra køb over 999kr. Ønsker du at få lukket op til levering til andre lande, så kontakt os på info@lollik.com.  

BESTILLING OG BETALING

Varer bliver ikke reserveret, når du lægger dem i kurven. Derfor kan det desværre ske, at en varer bliver udsolgt imens du handler på siden. 

Betalingskort: 
Hos Lollik.dk kan du betale med Visa, MasterCard, Maestro, Dankort og MobilePay. Beløbet for din ordre trækkes først når den sendes fra Lollik. Vi kan kun trække det beløb, du har angivet eller mindre - og kun én gang. 

Ordrebekræftelse: 
Når du har bestilt en vare hos Lollik.dk, modtager du en kvittering for modtagelse af din bestilling. 

FORTRYDELSESRET

Når du handler hos Lollik.dk, har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, hvis du fortryder dit køb og ønsker at returnere varen til os. Din fortrydelsesret gælder fra den dag, du modtager din pakke, enten i pakkeshop eller ved hjemmelevering. 

Returneringsomkostninger afholdes af kunden. Dette gælder også hvis du som kunde lader pakken gå uafhentet retur. Læs afsnittet omkring uafhentede pakker. 

Du har som kunde det fulde ansvar for varen, indtil den er ankommet sikkert til Lollik. Vi anbefaler derfor, at du pakker din returpakke forsvarligt og med track and trace. Varen skal returneres i original emballage. Der må ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris. 

For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du pr. mail senest 14 dage efter modtagelse af din varer sende os besked herom. Du skal herefter hurtigst muligt afsende varerne og senest 14 dage efter, at du har givet besked om fortrydelse.  Varens pålydende værdi på købstidspunktet er det beløb, der krediteres.

Returvarer sendes til:  Lollik, Roneklintvej 24, 4720 Præstø 

Pakken skal sendes til døren og du har som kunde det fulde ansvar for, at varen kommer sikkert retur til Lollik. Vi anbefaler derfor, at du altid pakker dine returvarer ekstra godt ind og sender dem med track and trace. Vi anbefaler ligeledes, at du gemmer din postkvittering. Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav. Hvem du sender med og hvordan, bestemmer du selvfølgelig selv. 

Varen skal returneres i emballagens originale emballage og i ubrugt stand. Hvis varen er benyttet, eller er blevet beskadiget udover, hvad der er rimeligt, betragter vi den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse, kun vil få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens værdi. 

Returbetaling:
Vi tilbagebetaler beløbet hurtigst muligt og senest 14 dage efter, at vi har modtaget din pakke retur. Beløbet tilbagebetales altid til det samme betalingsmiddel, som det du betalte din ordre med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort du brugte ved købet. 

Værdiforringelse af varen:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber. Hvis varen er prøvet udover, hvad der ville være muligt i en fysisk butik og fx har været tage i brug, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du derfor ikke have taget varen i brug, brudt plombering eller på anden måde beskadiget den, mens du havde ansvaret for den. Varen skal derudover leveres komplet, som ved modtagelsen.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse som du hæfter for, fratrækkes denne købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

COPYRIGHT

Billede og tekst materiale på Lollik.dk er underlagt beskyttelse i henhold til ophavsretsloven.

Køb af varer på Lollik.dk er underlagt dansk lov og ret og enhver tvist afgøres derfor ved de danske domstole. 

REKLAMATION

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@lollik.com. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.  Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at der ikke må påklæbes adresselabel eller pakketape på selve varen eller dens originale emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Returadressen er: Lollik, Roneklintvej 24, 4720 Præstø

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@lollik.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg https://naevneneshus.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr